Närmar mig pappas rekord.

I dag slog jag personligt rekord under vatten. Hela femtiometerslängden med start i vatten.
Läraren blev inspirerad av detta och försökte nå samma mål. Med sina 30 meter är han den näst bästa undervattensdykaren jag har stött på med en viss Håkan Fälting i ovanför sig.
Dykning är väl i släkten. Googla Per-Edvin Fälting. Medans yngre frågar mig om mitt efternamn stavas med e eller ä så reagerar ofta fyrtiotalister och neråt med frasen: Aah släkt med dykarbasen.

I går var jag på konsert. Det var... annorlunda. Fränt. Hörde dem bl.a.spela Starwarstruddelutten med exakt samma toner och instrument som på filmen, och jag har sett filmen flera gånger.
Efter att ha tagit MRT hem så somnade jag, ännu en dag alltför sent. Blä på tidsbristen. Till min glädje så går kinesiskapluggandet bättre. Jag får skolka ifrån 9 kulturlektioner i veckan för att istället vara i biblan och studera för mig själv Där finns det för övrigt bibliotikarier och engelskalärare som har biblioteket som lärarrum, alla erbjuder sig att hjälpa mig, vilket gör biblan till ett så bra vattenhål att bättre nog inte finns, såvida man inte är millionär. Passar mig utmärkt så länge som jag brinner för att lära mig. Och när lågan tryter, så kan jag alltid gå tillbaka och rita mandalas och vad fan de nu håller på med för "identitetsfördjupande övningar".

Hade min första lektion i min Kinesiskalärares(numera även Shifus) Kung Fu stil. Det var intressant. Efter det tränade jag på trumbon. Lämnade skolan tidigare än många; 20:30.

Jag tror att allt kommer att flyta på bättre så snart jag och läraren har våra rutiner klara så att jag inte behöver vara stressad över kinesiskan.

I morrn har jag Test i kinesiska. Det är annorlunda än i Sverige när målet är 90%+ att komma ihåg just på glosdagen. Här är det 100% som är målet, och de ska sitta i minnet för evigt. Testet är till för att kunna rätta till de procent som är under 100. Betyg spelar ingen roll. Det är vad jag lär mig som gör det. Tycker att allt borde vara såhär, men det skulle nog inte funka p.g.a. brist på intresse att lära sig samt brist på konkurrenskraftiga bevis.

Sjohejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0